قطعا داشتن قدی بلند، مزایای خاصی را به همراه دارد؛ جدای دسترسی به قفسه‌های بلند، قدِ بلند، افراد را لاغرتر، عضلانی‌تر و گاهی اوقات به‌طور طبیعی با اعتماد به‌نفس‌تر نشان می‌دهد. نکته‌ای که وجود دارد، این است که متاسفانه برخلاف وزن، داشتن قدی ایده‌آل به عنوان یک عدد، قابل تعقیب نیست. رشد قد در ما انسان‌ها تابع عوامل مختلفی همچون ژنتیک، تغذیه و ورزش است؛ ولی خوب است بدانید که  به‌طور کلی، تاثیر ژنتیک نسبت به عوامل خارجی (تغذیه و ورزش) در رشد قد بیشتر است.

با این حال، بسیاری از افراد هستند که با وجود اهمیت دادن به تغذیه و ورزششان در سن رشد، به دلایل ژنتیکی، به قد ایده‌آل خود، نرسیده‌اند. خوشبختانه با پیشرفت علم، راه‌حل‌های بسیاری برای رشد قد در سن بزرگسالی ارائه و آزمایش شده است که یکی از این روش‌های کارآمد، افزایش قد با روش MTN است.

دوران نقاهت افزایش قد با روش MTN

افزایش قد با روش MTN چیست؟

در پاسخ به سوال افزایش قد با روش MTN چیست؟ باید گفت که در این افزایش قد (Manual Telescopic Nail)، یک میخ تلسکوپی در داخل استخوان گذاشته می‌شود و یک پیچ کوچک در خارج از پا قرار می‌گیرد. از آنجایی که در این روش اجزای خارجی زیادی وجود ندارد، راه رفتن و زندگی با آن بسیار آسان‌تر از روش‌های دیگر است. علاوه بر این، درد کمتری نسبت به سایر روش‌های جراحی افزایش طول اندام، احساس می‌شود.

در افزایش قد با روش MTN، روزانه رشد یک میلی‌متری قد امکان پذیر است. همچنین در پایان دوره می‌توان پیچ را برداشت و فیکساسیون خارجی (external fixation) نیز در اتاق عمل برداشته می‌شود.

در این روش، ممکن است از بریس‌های (brace) مخصوص به عنوان اسپلینت شبانه یا زمانی که فرد در حال استراحت است، استفاده شود تا انرژی کمتری برای افزایش طول تاندون صرف شود. همچنین میزان درد در افراد مختلف، متفاوت است؛ ولی واضح است که انجام حرکات کششی می‌تواند میزان قابل توجهی از درد را کاهش دهد.

مشاهده هزینه افزایش قد با روش الیزاروف در کلینیک ارتوپدی پزشک اول

از آنجایی که استحکام و قطر نیل در این روش ویژگی‌های سهولت‌آمیزتری به همراه دارد، فرد می‌تواند از فردای بعد از عمل، شروع به راه رفتن کند و شاهد بهبود این عمل در روزهای آینده باشد. خوب است بدانید که افزایش قد با روش MTN توسط یکی از پزشکان ایرانی ابداع شده است.

به‌طور کلی، عمل‌های جراحی افزایش طول قد، روشی برای افزایش طول استخوان‌های ساق یا ران (بنا به تشخیص پزشک) هستند. این عمل‌ها فرایندی تدریجی هستند که به آرامی سبب افزایش طول استخوان و بافت‌های نرم بدن (پوست، ماهیچه‌ها، اعصاب و...) می‌شوند. عمل‌های جراحی افزایش طول قد با توجه به رشد تضمینی و مدت زمان کمی که دارند از پرتقاضاترین روش‌های افزایش طول اندام هستند. روش MTN، تنها با استفاده از یک پیچ خارجی است که برای افزایش قد استفاده می‌شود و به راحتی توسط انگشتان بیمار قابل چرخش است. به طور طبیعی در این روش، زخم و درد کمتری نسبت به دیگر روش‌های افزایش طول اندام وجود دارد.

مراحل افزایش قد با روش MTN

روشن است که در اولین قدم از سری مراحل افزایش قد با روش MTN باید به پزشک متخصص مراجعه و با او درباره فرایند عمل صحبت و مشورت کرد. پس از بررسی شرایط، درصورت موافق بودن پزشک درمورد عمل افزایش قد با روش MTN، بیمار برای عمل جراحی آماده می‌شود. در مراحل حین عمل در این روش نیز، ابتدا یک میخ تلسکوپی در ساق یا ران بیمار قرار داده می‌شود و سپس پیچی در خارج از ساق یا ران قرار می‌گیرد. پس از تمام شدن دوران افزایش قد نیز می‌توان پیچ را بدون نیاز به عمل جراحیِ مجدد، از پا برداشت. همچنین همانطور که قبل‌تر هم گفته شد، در جراحی افزایش طول اندام MTN، فیکساسیون خارجی در اتاق عمل برداشته می‌شود.

مزایا افزایش قد با روش MTN

نگاهی کلی به مزایا افزایش قد با روش MTN:

• توانایی راه رفتن روز بعد از جراحی
  • توانایی انجام کارهای شخصی در دوران نقاهت و دوران افزایش قد
  • در برخی مشاغل با استفاده از این روش، از هفته سوم بعد از عمل، امکان رانندگی و حضور در محل کار وجود دارد.
  • امکان افزایش طول بیش از 6 سانتی‌متر (تا هشت سانتی‌متر)
  • برای باز کردن پیچ، نیازی به عمل جراحی دوباره نیست.
  • هزینه افزایش قد با روش MTN، به مراتب کمتر از روش‌های دیگر است.

مشاهده خدمات درمان بیماری های زانو و عوامل ایجاد زانو درد در کلینیک ارتوپدی پزشک اول

خطرات افزایش قد با روش MTN

واضح است که بیشتر عمل‌های جراحی، خطر و عوارض احتمالی همچون عفونت، خونریزی و... را به همراه دارند؛ اما درباره خطرات افزایش قد با روش MTN، باید گفت که رعایت آموزش‌هایی که پزشک متخصص بعد از عمل به بیمار می‌دهد، شرکت در جلسات فیزیوتراپی به صورت منظم، رعایت بهداشت، انجام حرکات کششی، استراحت کافی و... می‌تواند از بروز احساس درد، خطرات و عفونت‌های احتمالی بعد از عمل پیشگیری و جلوگیری کند.

مراحل افزایش قد با روش MTN

دوران نقاهت افزایش قد با روش MTN

افزایش قد با کمک روش MTN، یک درمان آسان است که در زمان کوتاهی می‌تواند فرد را به قد ایدئال خود، نزدیک کند. بد نیست نگاهی بیندازید به نکاتی که باید در دوران نقاهت افزایش قد با روش MTN، به آن‌ها اهمیت دهید.

• در این روش بیمار باید مراقب باشد که پیچ کاملا خشک و به خوبی پوشیده شده باشد.
  • رعایت بهداشت فردی و تمیزی پیچ MTN  ضروری است.
  • برخی از افراد، گاهی اوقات ممکن است دچار بی‌خوابی شوند که این مشکل با تجویز داروهای مناسب قابل کنترل است.
  • استفاده از بریس‌های مخصوص روش MTN به عنوان آتل شبانه یا زمانی که فرد در حال استراحت است، مهم است. چون با استفاده از آن انرژی کمتری برای افزایش طول تاندون صرف می‌شود.
  • انجام حرکات کششی برای کاهش حداقلی درد در دوران افزایش طول قد واجب است.

هزینه عمل افزایش قد با روش MTN

بدیهی است که هزینه عمل‌های زیبایی بالا هستند و چنین امری درباره هزینه عمل افزایش قد با روش MTN نیز صادق است. همچنین عوامل مختلفی همانند وضعیت روحی و جسمی بیمار وجود دارد که می‌تواند هزینه عمل را تحت تاثیر قرار دهد. با این وجود درباره هزینه‌های افزایش قد با روش MTN باید خاطرنشان کرد که این روش نسبت به دیگر روش‌های افزایش طول اندام، قیمت مقرون به‌صرفه‌‌تری دارد. شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک پزشک ارتوپد، ضمن استفاده از مشاوره متخصصان افزایش قد، از هزینه عمل نیز مطلع شوید.

ارائه خدمات عمل جراحی افزایش قد با روش Ilizarov توسط متخصصان مجرب در کلینیک ارتوپدی پزشک اول + مراحل افزایش قد با روش الیزاروف| برای دریافت مشاوره و تعیین نوبت تماس بگیرید.
ارائه خدمات عمل جراحی افزایش قد با روش LATNتوسط متخصصان مجرب در کلینیک ارتوپدی پزشک اول + مراحل افزایش قد با روش LATN| برای دریافت مشاوره و تعیین نوبت تماس بگیرید.
ارائه خدمات عمل جراحی افزایش قد با روش LONتوسط متخصصان مجرب در کلینیک ارتوپدی پزشک اول + مراحل افزایش قد با روش LON| برای دریافت مشاوره و تعیین نوبت تماس بگیرید.