طب سوزنی ضد درد در تهران

طب سوزنی ضد درد (موکسی باسشن) یک روش عالی برای رفع انواع دردهای بدن است. این روش درمانی، هزاران سال قبل در چین و کشورهای شرق آسیا برای کاهش درد استفاده می‌شد؛ اما امروزه در بیشتر کشورهای جهان رواج پیدا کرده است. در ادامه این روش درمانی به‌طور کامل بررسی شده است و به تمام سوالات شما در مورد آن پاسخ داده شده است.

طب سوزنی برای ضد درد

طب سوزنی یکی از روش‌های قدیمی درمان در جهان است. این روش 3000 سال قبل در چین ابداع  شد و امروزه در بیشتر کشورها از آن استفاده می‌کنند. طب سوزنی یک روش برای متعادل‌کردن جریان انرژی چی (انرژی حیات) است که از طریق شریان‌ها در بدن جریان پیدا می‌کند و دوباره انرژی متعالی خواهد شد.

موکسی باسشن

طب سوزنی ضد درد، از طریق قراردادن سوزن‌های خیلی نازک در نقاط حساس بدن انجام می‌شود. این روش نه‌تنها برای درمان درد مفید است؛ بلکه به عنوان مکمل برای درمان سایر بیماری‌ها مانند استرس، کاهش وزن، ترک سیگار و الکل، بیماری‌های مزمن و ... استفاده می‌شود.

هنگامی که شما برای طب سوزنی مراجعه می‌کنید، در ابتدا متخصص سوالات در مورد سلامت عمومی شما می‌پرسد. سپس معاینه فیزیکی انجام شده و قسمت‌هایی که سوزن در داخل آن قرار می‌گیرد، مشخص می‌شود. طب سوزنی به دو صورت نشسته و خوابیده انجام می‌شود. معمولا 5 تا 20 سوزن در قسمت‌هایی که تعیین شده است، قرار می‌گیرد.

معمولا سوزن‌هایی با قطر بسیار کم و به مدت 20 تا 30 دقیقه در داخل پوست قرار می‌گیرد. سوزن‌ها باید یک‌بارمصرف و کاملا استریل باشند. در مدتی که سوزن در داخل پوست قرار دارد، شخص متخصص سوزن را به‌آرامی حرکت می‌دهد یا حتی می‌توان به آن‌ها حرارت خفیفی وارد کند. در طول مدتی که سوزن در داخل پوست قرار دارد، هیچ‌گونه درد را احساس نمی‌کند؛ اما اگر احساس درد داشتید، آن را به متخصص اطلاع دهید. با توجه به نوع درمان شما، طب سوزنی ضد درد 5 تا 15 جلسه طول می‌کشد.

روش های موکسی باسشن در کلینیک ارتوپدی پزشک اول

طب سوزنی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که همه آن‌ها دارای مزایای اثبات‌شده‌ای هستند. کلینیک ارتوپدی پزشک اول به‌عنوان یک مرکز تخصصی در زمینه خدمات طب سوزنی ضد درد فعالیت می‌کند و پزشک اول آماده ارائه روش‌های موکسی باسشن زیر است:

طب سوزنی چینی

این روش، رایج‌ترین روش طب سوزنی ضد درد است که منشا آن به کشور چین برمی‌گردد. در طب سوزنی چینی سوزن نازک و ظریف را وارد بدن می‌کنند تا از این طریق انرژی چی را تحریک کنند. محل قرارگیری سوزن‌ها به درد یا بیماری شخص بستگی دارد. طب سنتی چینی 2000 نقطه را در بدن شناسی کرده است که توسط مسیرهایی به نام مریدین به هم وصل شده‌اند.

مریدن‌ها انرژی چی را در اندام داخلی بدن به جریان در می‌آورند. هر یک از نقطه‌هایی که مشخص می‌شود، تاثیر متفاوتی روی انرژی حیات دارد. انرژی چی تحت تاثیر نیروهای متقابل منفی و مثبت قرار دارد. طب سوزنی براین باور دارد که تعادل بین انرژی منفی و مثبت را حفظ می‌کند؛ درنتیجه، انرژی به‌صورت نرمال در تمام بدن جریان دارد و سلامت روح و جسم شخص را فراهم می‌کند.

طب سوزنی الکتریکی

در روش طب سوزنی الکتریکی از سوزن و جریان الکتریکی دستگاه الکترواکوپانچر استفاده می‌شود؛ بدین‌صورت که از طریق سوزن یک جریان الکتریکی کنترل‌شده‌ای به بافت‌های آسیب‌دیده منتقل می‌شود. این روش بسیار کاربردی و موثر است و باعث بهبود مفاصل آسیب‌دیده، تحریک و ترمیم بافت‌ها و تسکین و کاهش دردهای مفصلی می‌شود.

هزینه طب سوزنی ضد درد

در طب سوزنی الکتریکی شخص بیمار روی تخت دراز می‌کشد و بدن خود را شل می‌کند. با توجه به مقدار آسیب‌دیدگی بیمار، دستگاه تنظیم می‌شود. یک از سوزن‌ها در نقطه درمان و سوزن دیگر در نزدیک نقطه تحت درمان فرو می‌رود. هنگامی که سوزن در عمق موردنظر فرو رفت، الکترودهایی به سوزن متصل می‌شود و همچنین دستگاه را به الکترودها وصل می‌کنند. بعد از آن دستگاه را روشن شده و جریان به طور متناوب پالس‌هایی را در سوزن ایجاد می‌کند و این جریان به بدن شخص بیمار منتقل می‌شود.

طب سوزنی لیزری

طب سوزی لیزری یکی از متدهای جدید طب سنتی برای درد است. در این روش از لیزر به جای سوزن استفاده می‌شود. این روش موکسی باسشن برای کسانی که دارای بیماری مزمن یا پوستی هستند، کاربرد بیشتری دارد. همچنین برای کودکان که از سوزن ترس دارند، استفاده می‌شود. یک جلسه درمان طب سوزنی لیزری 15 تا 20 نقطه از بدن به مدت 10 تا 30 ثانیه مورد تابش اشعه لیزر خواهد بود.

در طب سوزنی لیزری پوست آسیبی نمی‌بیند، هیچ‌گونه دردی ندارد و احتمال به‌وجودآمدن عفونت صفر است. این روش درمانی برای بیماری‌های حاد و دردناک بدن مناسب نیست. همچنین زمانی که بیمار بیهوش است، نمی‌توان از آن استفاده کرد. در آسیب‌های صورت، اگر این روش به درستی انجام نشود و لیزر به مردک شخص برخورد کند، احتمال آسیب‌های جدی به بیمار وجود دارد.

طب سوزنی غربی

یکی دیگر از روش‌های طب سوزنی برای تسکین درد، طب سوزنی غربی است. این روش شبیه طب سنتی است با این تفاوت که در طب سوزنی غربی به جای بازگرداندن جریان انرژی، روی نقطه‌های از بدن تمرکز دارد که می‌تواند استرس و درد را تسکین کند. درواقع، در غرب این روش درمان را با توجه به آناتومی و فیزیولوژی عصبی به‌ کار می‌برند. متخصصین غربی اعتقاد دارند که طب سوزنی روشی مفید برای تحریک اعصاب و بافت‌های همبند است. براساس اعتقاد آن‌ها، این تحرکات موجب بهترشدن خون و افزایش مسکن‌های طبیعی بدن می‌شود.

طب سوزنی در درمان کدام دردها کاربرد دارد؟

تحقیقات بسیاری در مورد مزایای طب سوزنی ضد درد انجام شده است. محققان آلمانی به نتایج جالبی در این زمینه دست یافتند. پژوهش‌های آن‌ها نشان داد که این روش درمانی به کاهش سردرد و میگرن، کمر درد، گردن درد، آرتروز، زانو درد کمک می‌کند. در سال 2003 سازمان جهانی بهداشت به تعدادی بیماری و مشکلات جسمی اشاره کرده است که تاثیر طب سوزنی برای تسکین درد روی آن به‌طور کامل اثبات شده است. این بیماری‌ها شامل موارد زیر هستند:

• درد دندان
  • رگ‌به‌رگ شدن
  • پریودهای خطرناک
  • فشارخون بالا و پایین
  • اسهال خونی
  • درد صورت
  • تهوع صبحگاهی
  • سیاتیک
  • کاهش خطر سکته مغزی
  • گرفتگی عضلات
  • التهاب مخاط بینی
  • زخم گوارشی معده
  • آرتریت روماتوئید
  • درد زایمان
  • اختلالات تنفسی
  • بیماری صدف پوستی

خطرات طب سوزنی ضد درد

همچنین WHO اشاره کرده است که طب سوزنی به درمان تعدادی از عفونت‌ها مانند عفونت‌های دستگاه ادراری کمک می‌کند.

فواید و مزایا طب سوزنی ضد درد

طب سوزنی برای تسکین درد مزایای برای بیمار دارد. در زیر به چند مورد از مزایای آن اشاره شده است:

• عوارض جانبی بسیار کمی دارد؛
  • می‌تواند با سایر درمان‌ها ترکیب شود؛
  • اگر به درستی انجام شود، ایمن است؛
  • برای کنترل بسیاری از دردها مفید است؛
  • برای بیمارانی که به داروهای ضددرد حساس هستند، کمک می‌کند.

عوارض و خطرات طب سوزنی ضد درد

خطرات طب سوزنی ضد درد بسیار کم است. اگر موکسی باسشن را یک شخص متخصص و با استفاده از سوزن‌های استریل انجام دهد، خطر آن بسیار کم خواهد بود. امروزه بیشتر از سوزن‌های یک بار مصرف استفاده می‌شود تا خطر ابتلا به عفونت به حداقل برسد. اگر به عوارض جانبی طب سوزنی اشاره کنیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• کبودی در محل سوزن‌ها
  • خونریزی جزئی
  • احساس درد

البته طب سوزنی برای افراد زیر پیشنهاد نمی‌شود:

• شخصی که اختلال خونریزی دارد؛ چراکه احتمال خونریزی یا کبودشدن ناشی از سوزن‌ها بیشتر می‌شود.
  • شخصی که باتری قلب دارد؛ چراکه موکسی باسشن پالس‌های الکتریکی خفیفی را ایجاد می‌کند که روی عملکرد ضربان‌ساز اختلال ایجاد می‌کند.
  • خانمی که باردار است؛ تعدادی از روش‌های طب سوزنی موجب تحریک زایمان می‌شود که می‌تواند به باعث زایمان زودرس شود.

مدت زمان تاثیر طب سوزنی ضد درد

مدت زمان تاثیر طب سوزنی ضد درد با توجه به شرایط افراد متفاوت است؛ به‌عنوان‌مثال، ممکن است طب سوزنی در سه الی چهار جلسه تاثیر خود را نشان دهد؛ اما در شخصی دیگر در جلسه دهم تاثیرات خود را نشان دهد. مهارت متخصص طب سوزنی هم روی مدت زمان تاثیر آن نقش دارد؛ یعنی هرچقدر متخصص سابقه و مهارت بیشتری داشته باشد، قطعا خیلی سریع‌تر به بیمار کمک خواهد کرد. روش درمان هم روی مدت زمان موثر است؛ چراکه بعضی از روش‌ها، روی تعدادی از بیماری‌ها و دردها تاثیر سریع‌تری دارند. البته ناگفته نماند، تجهیزات کلینیک هم روی مدت درمان تاثیر مستقیم دارد.

مزایای طب سوزنی ضد درد

خدمات طب سوزنی ضد درد در کلینیک ارتوپدی پزشک اول

انواع خدمات موکسی باسشن در کلینیک ارتوپدی پزشک اول با بهترین کیفیت انجام می‌شود. اگر تمایل دارید با خدمات ما بیشتر آشنا شوید، می‌توانید به‌صورت حضوری در مرکز حاضر شوید. اگر وقت کافی برای این کار را ندارید با شماره‌های ما تماس بگیرید تا متخصصان ما مشاوره‌های لازم را در این زمینه به شما ارائه کنند.

متخصص طب سوزنی در کلینیک ارتوپدی پزشک اول

هزینه خدمات طب سوزنی ضد درد در کلینیک ارتوپدی پزشک اول

هزینه طب سوزنی ضد درد به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. نوع بیماری، روش درمان، قیمت سوزن، تعداد سوزن‌های استفاده‌شده، زمان هر جلسه از جمله این فاکتورها هستند. پس نمی‌توان قیمت دقیقی برای موکسی باسشن اعلام کرد. سوزنی که در طب سوزنی استفاده می‌شود، اغلب صادراتی است؛ پس با تغییر قیمت ارز، قیمت سوزن هم تغییر می‌کند. طب سوزنی برای تسکین درد یکی از روش‌های درمان عملی است؛ پس این انتظار هم منطقی است که هزینه آن نسبت به ویزیت معمولی مقداری بالاتر باشد.

کلینیک ارتوپدی پزشک اول با بهره‌گیری از کادر مجرب و حرفه‌ای و همچنین بهترین دستگاه‌های روز دنیا، به بهبود و درمان شما کمک می‌کند.

طب سوزنی کمر در تهران | کاربرد انواع روش های سوزنگذاری در کاهش درد و آزادسازی اعصاب گرفتار توسط دیسک کمر | برای مشاوره با کلینیک ارتوپدی پزشک اول تماس بگیرید.
ارائه خدمات طب سوزنی دست در تهران | کاربرد انواع روش های سوزنگذاری در تسکین و درمان انواع بیماری های دست | برای مشاوره با کلینیک ارتوپدی پزشک اول تماس بگیرید.
ارائه خدمات طب سوزنی مغز در تهران | انواع روش های سوزنگذاری در تسکین و درمان انواع بیماری های مغز و اعصاب | برای مشاوره با کلینیک ارتوپدی پزشک اول تماس بگیرید
خدمات طب سوزنی گوش در تهران | کاربرد انواع روش های سوزنگذاری در تسکین و درمان انواع بیماری ها از ناحیه گوش | برای مشاوره با کلینیک ارتوپدی پزشک اول تماس بگیرید.