جوانسازی دست و پا با لیزر درمانی

جوانسازی دست و پا با لیزر درمانی یکی از راهکار‌های پرطرفدار بازگرداندن زیبایی و جوانی پوست در سال‌های اخیر است. هر چقدر که سن افراد بالاتر می‌رود، تمام ارگان‌های بدن از جمله پوست دچار تغییر ناشی از عوارض پیری می‌شوند. به مرور پوست خاصیت الاستیسیته خود را از دست می‌دهد و چروک می‌شود؛ چربی‌های زیر پوست به تدریج تحلیل می‌روند؛ پوست نازک و شل می‌شود؛ رنگدانه‌‌های پوست آسیب می‌بینند و لکه‌‌های قهو‌های رنگی روی آن ظاهر می‌شوند. این اتفاقات منجر به از دست رفتن شادابی و طراوت پوست می‌شوند که خوشایند نیست.

علل داخلی و خارجی مختلفی در تغییرات ظاهری پوست نقش دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به ژنتیک، افزایش سن، استرس، قرار گرفتن در معرض تابش خورشید، سیگار و تغذیه اشاره کرد. پوست دست به دلیل استفاده بدون دستکش از شوینده‌‌ها و مواد شیمیایی در معرض آسیب بیشتری است.

مراقبت های بعد از لیزر درمانی برای جوان سازی دست و پا

در کلینیک‌های زیبایی روش‌های مختلفی برای جوانسازی پوست به کار گرفته می‌شود که یکی از آن‌ها استفاده از لیزر است. کاربرد لیزر برای جوانسازی پوست، منحصر به صورت نیست؛ بلکه جوانسازی دست و پا با لیزر درمانی هم بسیار رایج است. از آنجایی که عوارض جوانسازی دست و پا با لیزر درمانی بسیار کم است، این روش بین پزشکان و بیماران بسیار محبوب شده است.

جوانسازی دست و پا با لیزر درمانی چگونه انجام می شود؟

جوان سازی و رفع چین و چروک دست و پا با لیزر درمانی یک کار تخصصی است که توسط پزشک متخصص پوست یا زیبایی و یا پزشکان آموزش‌دیده دیگر انجام می‌شود. در روش ‌‌های جوانسازی دست و پا با لیزر درمانی، پزشک با پرتو‌های لیزر، سوراخ‌های بسیار ریزی را در پوست دست و پا ایجاد می‌کند. کارکرد طبیعی بدن بلافاصله برای ترمیم این بخش‌ها شروع به فعالیت می‌کند. در سنین بالا، معمولا چروک‌ها عمیق‌تر هستند. با بالا رفتن سن، میزان کلاژن‌سازی و خاصیت ارتجاعی پوست کمتر می‌شود. پزشک لایه اپیدرم پوست را که خارجی‌ترین لایه آن است، با لیزر دچار فرسایش می‌کند و لایه زیرین که درم نام دارد، تحریک می‌شود و کلاژن بیشتری تولید می‌کند. به این ترتیب جای آفتاب‌سوختگی و لکه‌‌های قهو‌های پوست کمرنگ می‌شوند، چین و چروک‌های سطحی از بین می‌روند و چروک‌های عمیق، بهبود پیدا می‌کنند. با تقویت لایه درم پوست، ظاهر آن روشن‌تر و استحکام آن بیشتر می‌شود.

راهکار‌های جوانسازی دست و پا با لیزر درمانی اغلب کمتر از یک ساعت در هر جلسه طول می‌کشد و تعداد جلسات هم با توجه به نیاز بیمار توسط پزشک تشخیص داده می‌شود. پزشک برای کاهش عوارض جوانسازی دست و پا با لیزر درمانی، شدت و زمان تابش اشعه لیزر را به میزان بهینه‌ای کنترل می‌کند. به این ترتیب با حداقل آسیب، نتایج دلخواه به دست می‌آید. این کار با لیزر‌های مخصوصی انجام می‌شود و پزشک برای راحتی بیشتر بیمار، از بی‌حسی موضعی کمک می‌گیرد.

لیزر‌ها انواع مختلفی دارند که با توجه به مشکل بیمار از انواع و شدت مناسب آن استفاده می‌شود. لیزر‌های RF و سایر انواع لیزر، هر کدام ویژگی‌های خود را دارند و مدت زمان درمان و دوره نقاهت و بهبودی هم در هریک از آن‌ها متفاوت است. برخی از آن‌ها با کمک نور و برخی دیگر با گرما دادن موجب تغییرات مورد نظر در لایه‌‌های مختلف پوست می‌شوند. حتی تاثیرگذاری هر کدام از لیزر‌ها روی لایه اپیدرم و درم پوست متفاوت است؛ به گونه‌ای که برخی از آن‌ها بدون آسیب به اپیدرم به درم نفوذ می‌کنند و برخی دیگر با توجه به نیاز، تغییراتی روی لایه اپیدرم ایجاد می‌کنند. تشخیص نوع لیزر و مدت زمان استفاده از آن به عهده پزشک معالج است.

معمولا از لیزر‌های فرکشنال برای این نوع درمان استفاده می‌شود. لیزر‌های تهاجمی‌تر، چروک‌های عمیق‌تری را درمان می‌کنند؛ اما برای همه مناسب نیستند؛ درحالیکه لیزر‌های غیرتهاجمی نیاز به جلسات بیشتری برای درمان دارند.


جوانساری دست و پا در تهران


کاربرد تزریق چربی در جوانسازی دست و پا با لیزر درمانی

یکی از مهمترین مشکلات ایجاد شده در پوست، کاهش چربی زیر پوست؛ کم شدن کلاژن و کاهش الاستیسیته آن در اثر بالا رفتن سن است. این موضوع موجب می‌شود، پوست شل و آویزان به نظر برسد و چروک‌ها و چین‌های متعددی در پوست ایجاد شود. برای تزریق چربی با سوزن‌های مخصوصی، مقداری چربی را از سایر قسمت‌های بدن خود فرد برمی‌دارند و به نواحی مورد نظر تزریق می‌کنند.

خطرات جوانسازی دست و پا با لیزر درمانی

هرکدام از روش‌های جوانسازی پوست دست و پا، انواع و درجات مختلفی از مشکلات پوستی را بهبود می‌دهند و استفاده از هرکدام به تنهایی یا همراه با سایر روش‌ها به تشخیص پزشک معالج انجام می‌شود. لیزر درمانی و IPL با تحریک کلاژن‌سازی موجب ترمیم لکه‌‌های قهو‌های و آسیب‌های ناشی از اشعه خورشید می‌شوند و تزریق چربی به عنوان پرکننده زیر پوست، به دست و پا حجم می‌دهد.

مزایای جوانسازی دست و پا با لیزر درمانی

این روش مزایای بسیار زیادی دارد که موجب گسترش استفاده از آن در کلینیک‌های زیبایی شده است. رفع چین و چروک با لیزر، عوارض پیری پوست را کم می‌کند. رگ‌هایی که به مرور زمان برجسته شده بودند، ظاهر بهتری پیدا می‌کنند. لکه‌‌های پوستی از بین می‌روند و رنگ پوست روشن‌تر می‌شود. بافت پوست هم شادابی خود را به دست می‌آورد.
یکی دیگر از مزایا جوانسازی دست و پا با لیزر درمانی، ایمن بودن این روش است که بدون ایجاد خونریزی و درد در زمان کم، فرد را به نتایج مورد نظر می‌رساند.

معایب و خطرات جوان و زیباسازی دست و پا با لیزر درمانی

خطرات جوانسازی دست و پا با لیزر درمانی بسیار کم‌ و ناچیز است و درواقع یکی از ایمن‌ترین روش‌های رفع چین و چروک و زیبایی پوست محسوب می‌شود. در این روش به دلیل اینکه لایه اپیدرم پوست تحت تاثیر اشعه لیزر قرار می‌گیرد، ظاهر پوست کمی دچار التهاب، قرمزی و تورم می‌شود که در مدت کوتاهی بهبود پیدا می‌کند. اگر بیمار در آن موضع کمی احساس سوزش یا خارش کند، کاملا طبیعی است.

اگر از لیزر‌های ‌تهاجمی و قوی استفاده شود، به ‌ندرت ممکن است پوست دچار سوختگی یا تاول شود یا کسانی که سابقه تبخال زدن دارند، ممکن است این عفونت در بدنشان عود کند. البته این عوارض خیلی کم اتفاق می‌افتد و نگران‌کننده نیستند.

مراقبت ‌‌های بعد از لیزر درمانی برای جوان سازی دست و پا

از آنجایی‌که این روش بسیار بی‌خطر است، نیاز به مراقبت پیچیده‌ای ندارد. قبل از انجام راه ‌‌های جوانسازی دست و پا با لیزر درمانی پزشک از بیمار می‌خواهد که پوست را برنزه یا لایه‌برداری نکند. محافظت پوست دربرابر آفتاب یک مراقبت همیشگی است؛ اما در این مورد، از چند روز قبل از انجام لیزر درمانی تا چند ماه پس از آن، توصیه بیشتری به مراقبت از پوست می‌شود.
هنگام انجام درمان، از بی‌حس‌کننده موضعی استفاده می‌شود. معمولا پس از آن نیازی به مصرف مسکن نیست؛ اما اگر بیمار نسبت به احساس درد بسیار حساس باشد، می‌توان از مسکن‌های سبک استفاده کرد.

برای کاهش قرمزی و التهاب پوست دست و پا توصیه می‌شود از کمپرس سرد استفاده شود. قسمتی که لیزر درمانی شده است را نباید ماساژ دهید. این علائم اغلب طی چند روز کاملا بهبود پیدا میکنند و فرد می‌تواند از ظاهر جوان و شاداب پوستش لذت ببرد.

پس از انجام جوانسازی با لیزر درمانی، برای اینکه نتایج به دست آمده، مدت زمان بیشتری دوام داشته باشند، نیاز به مراقبت‌های اصولی از پوست است. مراقبت های بعد از لیزر درمانی برای جوان سازی دست و پا شامل محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید و مواد شیمیایی، کاهش استرس، پرهیز از سیگار کشیدن و حفظ رطوبت پوست و موارد دیگر است.

راهکارهای جوانسازی دست و پا با لیزر درمانی

خدمات جوانسازی دست و پا با لیزر درمانی در کلینیک پزشک اول

خدمات متنوعی در کلینیک پزشک اول به بیماران ارائه می‌شود که یکی از آن‌ها خدمات جوانسازی دست و پا با لیزر درمانی است. نوبت‌دهی در این کلینیک به صورت بیست و چهار ساعته از شنبه تا پنجشنبه و از ساعت هشت صبح تا 10 شب انجام می‌شود.

راه‌های جوانسازی دست و پا منحصر به خانم‌ها نیست و برای آقایان هم قابل استفاده است. مناسب‌ترین افراد برای انجام جوانسازی پوست دست و پا کسانی هستند که از سلامت عمومی خوبی برخوردارند. افراد سیگاری و کسانی که در ترمیم زخم دچار مشکل هستند، کاندید مناسبی برای این کار نیستند.

زمان بهبودی پس از جوانسازی به نوع لیزر استفاده شده بستگی دارد. لیزر فرسایشی موجب کمی قرمزی و تورم در پوست می‌شود که معمولا ظرف چند روز بهبود پیدا می‌کند. لیزر غیرتهاجمی زمان کمتری برای بهبود نیاز دارد. بنابراین مدت زمان بهبودی در افراد مختلف را نمی‌توان با هم مقایسه کرد؛ چون شدت مشکلات پوستی و شرایط ترمیم بدن هر کسی با دیگری متفاوت است.

هزینه جوانسازی دست و پا با لیزر درمانی در کلینیک پزشک اول

هزینه جوانسازی دست و پا با لیزر درمانی در کلینیک پزشک اول به فاکتور‌های متعددی بستگی دارد. تعداد جلسات و ساعات استفاده از لیزر و همچنین شدت آن به عمق چروک‌های پوستی و میزان لکه‌‌ها و سایر مشکلات بیمار بستگی دارد؛ در نتیجه هزینه پرداختی هر بیمار ممکن است متفاوت باشد. دستمزد هر پزشک با توجه به تخصص و تجربه او تعیین می‌شود. همچنین معمولا قرار داشتن کلینیک در شهر‌های بزرگ یا مناطق خاصی از شهر‌ها بر هزینه درمان تاثیر می‌گذارد.

برای اینکه از هزینه جوانسازی در کلینیک پزشک اول مطلع شوید، می‌توانید با شماره تلفن‌های کلینیک تماس بگیرید تا همکاران ما، شما را راهنمایی کنند. این مجموعه با پزشکان و پرسنل مجرب برای ارائه خدمات تخصصی در خدمت شماست.

همچنین بخوانید
خدمات جوانسازی دست و پا با لیزر فرکشنال | جوانسازی و رفع چین و چروک با لیزر فرکانس رادیویی فرکشنال | برای مشاوره و تعیین نوبت با کلینیک پزشک اول تماس بگیرید.
خدمات جوانسازی دست و پا با میکرودرم | مزایا، عوارض رفع چین و چروک دست و پا با روش غیر تهاجهی میکرودرم ابریژن | برای مشاوره با کلینیک پزشک اول تماس بگیرید.
خدمات جوانسازی دست و پا با کربوکسی تراپی | مزایا و عوارض جوان سازی و رفع چین و چروک دست و پا با CO2 تراپی | برای مشاوره با کلینیک پزشک اول تماس بگیرید.
خدمات جوانسازی دست و پا با تزریق چربی | مزایا و عوارض جوان سازی و رفع چین و چروک دست و پا با چربی | برای مشاوره و تعیین نوبت با کلینیک پزشک اول تماس بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: