در این صفحه می‌بینید که آب درمانی ترک اعتیاد چیست؟ افرادی که به مواد مخدر اعتیاد دارند پس از گذشت چند روز از آخرین مصرف خود، دچار استرس و تنش‌های زیادی می‌شوند و بسیار سخت است که آن‌ها را در این مسیر نگه داشت؛ زیرا تمام چیزی که به آن فکر می‌کنند مصرف مواد مخدر است. به گفته چندین فردی که در گذشته مصرف مواد مخدر داشته‌اند، زمانی که شما در مسیر ترک هستید پس از گذشت چند روز، تمامی سلول‌های بدن، شما را مجاب به مصرف مواد مخدر می‌کنند. آب درمانی برای ترک اعتیاد یک روش بسیار ساده و بدون استرس است که باعث می‌شود فرد بیمار وارد هیچ‌گونه فضای تنش زایی نشود و در کمال آرامش مسیر ترک اعتیاد را طی کند.

هیدروتراپی ترک اعتیاد

آب درمانی ترک اعتیاد چیست و چگونه انجام می ‌شود؟

به سراغ چگونگی انجام آب درمانی ترک اعتیاد می‌رویم تا متوجه شوید چگونه این روش درمانی باعث ترک اعتیاد می‌شود. آب درمانی ترک اعتیاد ابتدا در کشور افغانستان استفاده شد و نتایج فوق‌العاده‌ای به همراه داشت. به طوری که 90 درصد کسانی که این روش را امتحان می‌کردند، موفق به ترک اعتیاد می‌شدند که به نوع خود یک درصد موفقیت بالا به شمار می‌رود. زیرا در هر روش از ترک اعتیاد، تمامی افراد نمی‌توانند تا انتهای پروسه ترک دوام آورند؛ اما در ترک اعتیاد با این روش، این درصد موفقیت شگفت انگیز بود.

چگونگی انجام این روش، به طور کلی به این صورت است که زمانی که فرد بیمار دچار استرس و تنش برای مصرف مواد مخدر می‌شد، روی آن آب سرد می‌ریختند تا سیستم عصبی آرام شود و استرس فرد کاهش پیدا کند. با ریختن آب سرد روی فرد بیمار، ضربان قلب کاهش پیدا می‌کرد و همچنین فکر و ذهن بیمار ثبات بیشتری به خود می‌دید که تمامی این‌ها باعث می‌شد تا فرد از فکر مصرف مواد مخدر دور شود. این روش ابتدایی در کشور افغانستان بود؛ اما در ادامه موفقیت این روش درمانی، روش‌های استفاده از آن افزایش پیدا کردند تا درصد موفقیت و همچنین سختی آن بسیار کاهش پیدا کند. به طور کلی اکنون حرکات آب درمانی برای ترک اعتیاد چندین نوع هستند که در ادامه توضیح بیشتری داده شده است.

روش‌ های آب درمانی ترک اعتیاد در کلینیک ارتوپدی پزشک اول

اشاره شد که آب درمانی ترک اعتیاد در ابتدا فقط با ریختن آب سرد روی فرد بیمار بوده است، اما اکنون روش‌ های آب درمانی ترک اعتیاد تنوع بیشتری دارند و همچنین کارایی آن‌ها نیز افزایش پیدا کرده است. انواع آب درمانی ترک اعتیاد با استفاده از آب سرد صورت خواهند گرفت که عبارت‌اند از:

شوک آب سرد

اولین روشی که از آن برای ترک اعتیاد با آب درمانی استفاده شد، شوک آب سرد بود. شوک آب سرد به این صورت عمل می‌کند که با استفاده از مخازن یا شلنگ، روی سر بیمار آب سرد ریخته می‌شود تا سیستم عصبی و فکری بیمار دچار کاهش فعالیت شود و ثبات پیدا کند. البته این شوک به همین سادگی‌ها انجام نمی‌شود، زیرا باید در زمان مناسب و در مراحل مناسب انجام شود که تمامی این موارد زیر نظر کلینیک ارتوپدی پزشک اول بررسی می‌شوند و فرد بیمار زیر نظر پزشکان متخصص در یک دوره درمانی قرار خواهد گرفت. البته از عوامل منفی آب درمانی ترک اعتیاد با شوک آب سرد، می‌توان به بیمار‌هایی که عارضه‌های قلبی دارند اشاره کرد، زیرا شوک آب سرد برای کسانی که بیماری قلبی دارند، ممکن است خطرناک باشد و این مورد توسط کلینیک و پزشک مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا از تمامی عوارض و خطرات احتمالی جلوگیری شود.

دوش آب سرد

همراه با شوک آب سرد که زیر نظر متخصص انجام می‌شود، به بیمار گفته می‌شود تا ساعات مشخصی در طول روز در منزل از دوش آب سرد استفاده کند تا روش درمان، در مسیر بهتری قرار گیرد و بیمار به هیچ عنوان دچار استرس و تنش نشود. بسیار مهم است که در تمامی ساعات روز، ذهن بیمار ثبات داشته باشد و دچار عطش برای مصرف مواد مخدر نشود.


تماس با متخصص آب درمانی در تهران 


هزینه آب درمانی ترک اعتیاد

راه رفتن درون استخر سرد

راه رفتن درون استخری که با آب سرد پر شده برای آرامش بیشتر و همچنین کنترل بیشتر روی بیماران صورت خواهد گرفت. این روش حتما در برنامه آب درمانی قرار دارد، زیرا باعث آرامش روحی بیشتر و همچنین دوری از خواستن مواد مخدر می‌شود.

نوشیدن آب سرد در ساعات مشخص

برخلاف دیدگاه عموم در رابطه با آب درمانی، این روش فقط راجع به شنا کردن یا دوش آب یا شوک آب سرد نیست؛ زیرا جوانب مختلفی از این روش درمانی وجود دارد که بسیار تاثیرگذار هستند و توسط تجارب افرادی که موفق به ترک اعتیاد شده‌اند ثبت شده است. طبق نظر پزشکی که فرد بیمار را تحت درمان دارد، ساعاتی در طول روز برای او مشخص می‌شود تا آب سرد بنوشد. این عمل همانند موارد قبلی روی سبک شدن ذهن و همچنین دوری از افکار سمی تاثیر دارد.

مزایای آب درمانی ترک اعتیاد

آب درمانی برای ترک اعتیاد مزایای زیادی دارد که نه تنها روی ترک اعتیاد تاثیر دارند، بلکه روی جوانب دیگر همچون استرس و پرفکری و همچنین سیستم قلب و عروق و ترشح هورمون‌ها نیز تاثیرگذار است. در ادامه می‌توانید مزایای آب درمانی ترک اعتیاد را مشاهده کنید که منبع علمی دارند و همچنین توسط کسانی که با آب درمانی موفق به ترک اعتیاد شده تایید شده‌اند.

ثبات ذهنی

اصلی‌ترین فایده استفاده از آب درمانی با آب سرد، ثبات ذهنی و دوری از پرفکری و استرس است. این مورد نه تنها در ترک اعتیاد، بلکه در موارد دیگر نیز معرفی شده است؛ زیرا شوک آب سرد باعث می‌شود تا ذهن شما آرام شود و همچنین افکار شما خاموش شوند تا آرامش بیشتری داشته باشید. یکی از احکام دین اسلام استفاده از آب سرد برای وضو است تا زمانی که با آب وضو خواهید گرفت ذهن شما آرام شود.

کمک به سیستم گردش خون و قلب و عروق

اگر مشکلات قلبی داشته باشید استفاده از آب سرد برای شوک یا حمام کردن مناسب شما نیست؛ اما اگر در سلامت کامل به سر ببرید استفاده از آب سرد باعث افزایش گردش خون و تنظیم پمپاژ خون می‌شود و کمک بسیاری به سیستم فشار خون می‌کند. تنظیم سیستم فشار خون و همچنین گردش خون، باعث می‌شود تا ترک مواد مخدر ساده‌تر شود و سلامت کلی بدن ارتقا پیدا کند.

نشاط و انگیزه بیشتر

از اصلی‌ترین فواید آب سرد می‌توان به رفع خستگی و افزایش انرژی پس از شوک یا حمام آب سرد اشاره کرد. اگر شما از آب ولرم یا داغ برای حمام استفاده کنید، پس از حمام احساس خواب و خستگی به شما دست خواهد داد؛ اما در رابطه با آب سرد کاملا متفاوت است؛ زیرا پس از دوش آب سرد شما پر از انرژی خواهید بود و همچنین احساس نشاط خواهید کرد.

تنظیم ترشح هورمون‌ها

با انجام دادن دوش آب سرد برای مدت زمان طولانی، می‌توانید ترشح هورمون‌هایی همچون تستوسترون را کنترل کنید تا فعالیت فیزیکی و روحی خود را پیشرفت دهید. تنظیم هورمون‌ها یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که هر فرد باید انجام دهد، زیرا کمک فراوانی به سیستم ایمنی و همچنین فعالیت کلی بدن خواهد کرد.

مدت زمان آب درمانی ترک اعتیاد

عوارض و خطرات آب درمانی ترک اعتیاد

طبق مشاهدات انجام شده روی بیمارانی که از آب درمانی برای ترک اعتیاد استفاده کرده‌اند، هیچ‌گونه عوارض خطرناکی در آن‌ها دیده نشده است که مرتبط با آب درمانی بوده باشد. اشاره کردیم که خطرات آب درمانی ترک اعتیاد برای کسانی است که مشکلات قلبی دارند و این تنها موردی است که به صورت علمی و رسمی ثبت شده است. به طور کلی این روش درمانی برای ترک اعتیاد یکی از بی‌خطر‌ترین و همچنین مطمئن‌ترین‌ روش‌های ترک اعتیاد به شمار می‌رود که دوره درمانی آن برای بیماران بسیار ساده خواهد بود و همچنین به آن‌ها فواید بسیاری نیز خواهد رساند.

مدت زمان آب درمانی ترک اعتیاد در کلینیک ارتوپدی پزشک اول

مدت زمان آب درمانی ترک اعتیاد وابسته به نوع اعتیاد شما و همچنین مدت زمان مصرف مواد مخدر است. به طور میانگین دوره، بین 30 روز تا 50 روز است که بیشتر بیماران در 40 روز مواد مخدر را برای همیشه پشت سرگذاشته‌اند. در کمپ‌های ترک اعتیاد واقع در کشور افغانستان که محل معرفی آب درمانی بود، دوره درمانی آن‌ها برای افرادی که به تریاک و هروئین معتاد بودند بین 40 روز تا 50 روز بود. برای اطمینان بیشتر راجع به طول دوره درمان به شما پیشنهاد می‌کنیم با کلینیک پزشک اول تماس برقرار کنید یا معاینه حضوری انجام دهید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

هزینه آب درمانی ترک اعتیاد در کلینیک ارتوپدی پزشک اول

هیدروتراپی ترک اعتیاد شامل جلسات شوک آب سرد و پیاده روی در آب سرد و همچنین شنا و... خواهد بود که تمامی این موارد این موضوع را مشخص می‌کنند که هزینه آب درمانی ترک اعتیاد کاملا متغیر است؛ زیرا وابسته به سطح اعتیاد شما و همچنین طول درمان، تعداد جلسات آب درمانی و مشاوره‌های پزشک متغیر است و عدد ثابتی برای آن وجود ندارد. حتما با کلینیک ارتوپدی پزشک اول برای اطلاعات بیشتر تماس حاصل کنید تا یک بار برای همیشه با کمک متخصصان ما در کلینیک، اعتیاد را ترک کنید.
 

همچنین بخوانید
آب درمانی فیبرومیالژیا یا هیدروتراپی Fibromyalgia برای درمان سختی مفاصل در زمان حرکت و احساس خستگی جهت مشاوره با کلینیک ارتوپدی پزشک اول تماس بگیرید.
ارائه خدمات آب یخ درمانی در کلینیک پزشک اول | انواع روش ها و تکنیک های یخ درمانی | تاثیر آب یخ درمانی در توانبخشی | برای دریافت مشاوره و نوبت با ما تماس بگیرید.
آب درمانی زانو برای درمان ساییدگی و انواع بیماری های زانو نیاز به مشاوره متخصص ارتوپد دارد. برای مشاوره و تعیین نوبت با کلینیک ارتوپدی پزشک اول تماس بگیرید.
برای انجام آب درمانی دیسک با فیزوتراپیست مشورت کنید. کلینیک ارتوپدی پزشک اول خدمات هیدروتراپی دیسک کمر را ارائه می دهد. برای مشاوره و تعیین نوبت تماس بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: