یکی از بی‌خطر‌ترین و بدون ریسک‌ترین روش‌هایی که برای کاهش و درمان کمر درد شما وجود دارد، استفاده از ماساژ درمانی کمر است اما باید بصورت اصولی صورت گیرد پس اگر فکر میکنید که ماساژ درمانی صحیح نمیتوانید شرایط مهیا کنید با پزشک خود جهت انجام فیزیوتراپی کمر مشورت کنید. در این روش شما با دریافت ماساژ توسط یک متخصص و کارشناس می‌توانید درد عضلات و بافت‌های کمر خود را کاهش دهید‌. به طور معمول ماساژ درمانی کمر به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود و افرادی که دارای تخصص در این زمینه هستند، با شناسایی علت درد شما، بهترین روش را برای شما انتخاب می‌کنند.

امروزه افراد بسیاری وجود دارند که از درد کمر رنج می‌برند. به طور معمول این مشکل بسیار آزار دهنده بوده و سبب به وجود آمدن اختلال در کار‌ها و زندگی روزمره افراد خواهد شد. به همین سبب لازم است افراد هر چه سریع‌تر در جستجوی چاره‌ای باشند تا از این درد خلاص شوند. با مراجعه به پزشک و کمک خواستن از او می‌توانید دارو‌های مسکن و آرامش بخشی را برای درمان خود استفاده کنید. همچنین در برخی موارد اگر میزان آسیب شدید باشد، پزشکان عمل جراحی را پیشنهاد می‌دهند. ولی در بسیاری از موارد ماساژ درمانی کمر می‌تواند راهگشا باشد.

مدت زمان ماساژ درمانی کمر

ماساژ درمانی کمر چیست و چگونه انجام می‌شود؟

در پاسخ به سؤال ماساژ درمانی کمر چیست؟ باید بگوییم که این روش یک راه مؤثر و کم خطر برای کاهش و درمان کمر درد‌های طولانی مدت و آزار دهنده است‌. چگونگی انجام ماساژ درمانی کمر و مدت زمان ماساژ درمانی کمر بسته به علت کمردرد و مدت زمان آن بسیار متفاوت است. همچنین لازم است افراد تحت نظر کارشناسان و افرادی که تخصص کافی در این زمینه دارند، ماساژ درمانی کمر را انجام دهند تا آسیب نبینند. در خصوص چگونگی انجام ماساژ درمانی کمر باید بیان کنیم که این روش درمان به صورت‌های گوناگونی انجام می‌شود. به طور کلی دو مورد از معروف‌ترین و مؤثر‌ترین ماساژ درمانی‌ها، ماساژ درمانی سوئدی و ماساژ درمانی شیاتسو هستند که بسیاری از متخصصان و کارشناسان از این دو روش بهره می‌گیرند.

ماساژ درمانی کمر برای درمان چه آسیب‌هایی کاربرد دارد؟

همان طور که ذکر شد از آن جایی که ماساژ درمانی کمر یک روش کم ریسک و غیر تهاجمی برای درمان انواع کمر درد بوده، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا از این روش برای کاهش درد کمر خود استفاده کنند. ماساژ درمانی کمر به طور کلی برای رفع آسیب‌هایی همچون ماساژ درمانی برای دیسک کمر، ماساژ درمانی سیاتیک کمر و ماساژ درمانی برای کاهش گرفتگی کمر استفاده می‌شود. بنابراین افرادی که دچار این قبیل مشکلات هستند، می‌توانند از این روش سودمند بهره گیرند تا درد‌های خود را کاهش دهند و نشاط و سر زندگی‌شان افزایش یابد.

روش‌های ماساژ درمانی کمر در کلینیک ارتوپدی پزشک اول

به طور کلی روش‌های ماساژ درمانی کمر بسیار متفاوت هستند. انواع ماساژ درمانی کمر شامل ماساژ سوئدی و ماساژ شیاتسو برای درد کمر وجود دارد. به طور کلی حرکات ماساژ درمانی برای کمر بسیار متنوع هستند، برای مثال در ماساژ سوئدی پزشک متخصص به صورت ورز وادن و خمیر کردن، طول کمر را با دستان خود طی خواهد کرد. اما اگر قرار بر انجام ماساژ عصبی عضلانی باشد، باید به صورتی انجام شود که فرد متخصص به صورت متناوب فشار‌هایی را در حد ۱۰ تا ۳۰ ثانیه بر عضلات کمر شخص وارد کند.

ممکن است افراد پس از انجام این ماساژ کمی درد در ناحیه کمر خود احساس کند اما پس از گذشت مدتی احساس می‌کنند که گرفتگی عضلات کمر آن‌ها به شدت کاهش پیدا کرده است. به طور کلی ناراحتی و درد ناشی از ماساژ با گذشت ۱ تا ۳ روز از بین رفته و اگر افراد پس از انجام ماساژ دچار گرفتگی شوند، این گرفتگی‌ها نیز پس از یک یا دو هفته برطرف خواهند شد. به طور معمول از ماساژ سوئدی به منظور بهبود فرآیند چرخش خون و همچنین ریلکس کردن بدن استفاده می‌شود. همچنین افراد می‌توانند برای کاهش درد و ناراحتی خود در ناحیه کمر از این ماساژ استفاده کنند‌. ماساژ شیاتسو نیز به منظور کاهش گرفتگی عضلات کمر، کاهش درد ناشی از گرفتگی عضلات کمر و درد‌های عصبی عضلانی استفاده می‌شود.

ماساژ درمانی کمر با سنگ داغ

در برخی مواقع برای ماساژ درمانی کمر از سنگ‌های داغ استفاده می‌کنند. با استفاده از این سنگ‌های داغ، جریان خون عضلات کمر افزایش یافته و در نتیجه ماهیچه‌های کمر به سرعت ترمیم خواهند شد.

ماساژ درمانی کمر با سنگ داغ

درمان نقطه متحرک

یکی دیگر از انوع ماساژ‌های کمردرد که بسیار مؤثر و سودمند نیز بوده، درمان نقطه متحرک است. برای انجام این نوع ماساژ، لازم است تا یک فشار ثابت و یکنواخت به منظور افزایش گردش خون و همچنین کاهش گرفتگی و اسپاسم عضلات به کمر وارد شود. به طور کلی برخی نقاط و گره‌های خاصی در کمر وجود دارند که سبب ایجاد درد و گرفتگی در عضلات می‌شوند، با یافتن و تحریک این گره‌ها و نقاط می‌توانید از درد عضلات و کمر بکاهید.

مزایای ماساژ درمانی کمر

امروزه یکی از مؤثر‌ترین درمان‌هایی که برای کمر درد مورد استفاده قرار می‌گیرد، ماساژ درمانی برای درمان درد و مشکلات کمر است. این روش درمانی ریثسک بسیار پایینی داشته، به همین دلیل نسبت به زمان‌های گذشته طرفداران بسیار بیشتری دارد. افراد می‌توانند علاوه بر مصرف دارو برای تسکین کمر درد خود، از ماساژ درمانی نیز به عنوان درمان مکمل استفاده کنند. این روش درمان دارای مزایای متنوع و متعددی است که از جمله مزایای ماساژ درمانی کمر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماساژ درمانی برای بهبود آسیب‌های کمر، سبب افزایش جریان خون و گردش خون در ناحیه کمر شده که این امر سبب می‌شود تا مواد مغذی و اکسیژن کافی در اختیار عضلات ناحیه کمر قرار بگیرند. با رسیدن اکسیژن و مواد مغذی کافی به عضلات و بافت‌های این ناحیه، بدن قادر خواهد شد تا به سرعت به ترمیم عضلات و بافت‌های اسیب دیده کمر بپردازد.
  • یکی از اصلی‌ترین دلایل کمر درد، گرفتگی عضلات در این ناحیه بوده که با استفاده از ماساژ درمانی برای بیماری‌ های کمر قادر هستید تا انعطاف‌پذیری عضلات کمر را افزایش و درد در عضلات این منطقه را کاهش دهید.
  • به طورکلی ماساژ دادن و لمس بدن افراد سبب افزایش تولید ماده آندروفین در بدن می‌شود. این ماده سبب شادی و نشاط شده و سبب خواهد شد تا افراد درد را کمتر احساس کنند. بنابراین شما با استفاده از ماساژ درمانی می‌توانید ترشح این ماده را در بدن خود افزایش دهید که این کار سبب افزایش سرعت ترمیم بافت‌ها در ناحیه کمر خواهد شد.

عوارض و خطرات ماساژ درمانی کمر

به طور کلی استفاده از ماساژ درمانی کمر برای بهبود درد‌های آن، یک روش ایمن و کم ریسک بوده و به طور کلی افراد پس از انجام ماساژ درمانی کمر دچار مشکلاتی نخواهند شد و این درمان فاقد عوارض و خطرات احتمالی است. اما در برخی موارد شاهد برخی گزارش‌هایی مبتنی بر این که پس از انجام ماساژ درمانی کمر افراد دچار آسیب‌هایی شده است، هستیم. از جمله عوامل منفی ماساژ درمانی برای کمر می‌توان به لخته شدن خون، گرفتگی شدید، شکستگی استخوان و آسیب عصبی اشاره کرد.

به طور معمول این قبیل موارد در ماساژ بافت عمیق اتفاق می‌افتد و همچنین جالب است بدانید که از آن جایی که برخی افراد با افزایش سن دچار پوکی استخوان می‌شوند، بدن آن‌ها بسیار ضعیف‌تر و آسیب پذیر‌تر می‌شود، بنابراین پس از انجام ماساژ‌های معمولی نیز ممکن است آسیب ببینند. اما به طور کلی لازم است بدانید که خطرات ماساژ درمانی کمر بسیار کم بوده و عوارض و خطرات چندانی را به دنبال نخواهد داشت و شما می‌توانید برای کاهش یا درمان درد کمر خود از این روش سودمند بهره بگیرید.

هزینه ماساژ درمانی کمر

مدت زمان ماساژ درمانی کمر در کلینیک ارتوپدی پزشک اول

مدت زمان ماساژ درمانی کمر به عوامل مختلفی بستگی دارد. بدیهی و واضح است که هر چه شدت درد و آسیب فرد مبتلا به کمر درد بیشتر باشد، او نیازمند جلسات بیشتری برای ماساژ درمانی کمر خواهد بود. همچنین این امکان نیز وجود دارد که برخی افراد پس از مراجعه به کلینیک‌های ماساژ درمانی پس از گذشت چند جلسه دچار تشدید گرفتگی شوند که در این صورت لازم است تعداد جلسات افزایش یابد تا درمان به صورت کامل اتفاق بیافتد. در مواردی نیز شاهد آسیب دیدن افراد بر اثر انجام ماساژ درمانی عضلانی عمیق هستیم که در این صورت لازم است افراد از ادامه دادن جلسات درمانی خودداری کرده و برای درمان خود اقدامات دیگری انجام دهند.

هزینه ماساژ درمانی کمر در کلینیک ارتوپدی پزشک اول

به طور کلی هزینه ماساژ درمانی کمر با توجه به عوامل مختلفی تغییر می‌کند و از جمله این عوامل می‌توان به تعداد جلسات درمانی مورد نیاز و ناحیه‌ای از بدن که تحت درمان است، اشاره کرد‌. همچنین لازم است بدانید در موارد شدیدتر ماساژ درمانی کمر تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد و افراد می‌توانند هزینه‌های درمانی خود را از بیمه دریافت کنند. شما می‌توانید در هنگام مراجعه به کلینیک‌های ماساژ درمانی در خصوص هزینه درمان خود اطلاعاتی به دست‌آورید. با مراجعه به کلینیک ارتوپدی پزشک اول قادر هستید با هزینه‌ای مقرون به صرفه اقدام به دریافت ماساژ درمانی کمر کنید.  

همچنین بخوانید
برای انجام ماساژ درمانی تنگی کانال نخاعی و ریشه های عصبی داخل کانالی در ستون فقرات و برای مشاوره و تعیین نوبت می توانید با کلینیک ارتوپدی پزشک اول تماس بگیرید.
برای انجام ماساژ درمانی سردرد از جمله سردردهای میگرنی، عصبی و تنشی و همچنین سردردهای گردنی و تسکین سردردهای گیجگاهی با کلینیک ارتوپدی پزشک اول تماس بگیرید.
برای انجام ماساژ درمانی زانو و کشکک زانو حتما با یک متخصص ارتوپد مشاوره کنید. برای مشاوره و تعیین نوبت می توانید با کلینیک ارتوپدی پزشک اول تماس بگیرید
ماساژ درمانی پارکینسون یکی از شیوه های مفید کاهش دردها و اسپاسم های عضلانی است. برای مشاوره و تعیین نوبت می توانید با کلینیک ارتوپدی پزشک اول تماس بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: