آب درمانی فیبرومیالژیا

در این صفحه راجع به بیماری فیبرومیالژیا می‌خوانید که یکی از عارضه‌های سیستم عصبی به شمار می‌رود و بسیار ناخوشایند است. یکی از موارد منفی راجع به بیماری فیبرومیالژیا این است که نمی‌توان آن را تشخیص داد؛ زیرا علائم آن بسیار زیاد هستند و تماما مشابه دیگر بیماری‌ها بروز داده می‌شوند. پس تشخیص آن به سختی صورت می‌گیرد و بهترین راه برای درمان این بیماری، این است که اگر علائم آن مشاهده شد، شروع به درمان آن کرد بدون اینکه آن را تشخیص داد.

سوال اینجاست که اگر نمی‌توان این بیماری را تشخیص داد، پس چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟ برای درمان این بیماری با توجه به علائم آن می‌توان از روش‌های درمانی غیر تهاجمی استفاده کرد که بهترین آن، آب درمانی برای بهبود فیبرومیالژیا است. آب درمانی برای درمان این بیماری بهترین راه است، زیرا در صورت وجود علائم و شروع درمان، شما نیازی به هیچ‌گونه روش درمان تهاجمی مانند عمل جراحی نخواهید داشت و به راحتی آن را برطرف خواهید کرد. حتی اگر علائم شما مربوط به فیبرومیالژیا نبوده باشند، باز هم شما خود را در خطر یک درمان تهاجی قرار نداده‌اید و برای خود یک دوره درمانی بی‌خطر،  درنظر گرفته‌اید که باعث فواید بسیاری برای بدن شما خواهد شد.

آب درمانی سندرم درد اسکلتی-عضلانی

ادامه بیشتر راجع به چگونگی آب درمانی فیبرومیالژیا اطلاعاتی را کسب خواهید کرد و تمامی موارد مربوطه به آن از جمله مزایا و خطرات، روش‌های درمان، مدت زمان درمان و هزینه‌های درمان را خواهید خواند.

آب درمانی فیبرومیالژیا چیست و چگونه انجام می‌ شود؟

فیبرومیالژیا بیماری به دردهای گسترده در سراسر بدن گفته می‌شود که موقتی نیستند و تا چندین ماه احساس شده‌اند. به این نوع بیماری، درد‌های مزمن نیز گفته می‌شود که مشکلات زیادی برای افرادی که با آن درگیر شده‌اند، ایجاد می‌کند. فیبرومیالژیا در چندین نقطه از بدن احساس می‌شود و مدت زمان آن هم باید بیشتر از 1 ماه باشد؛ اما سوال اینجاست که چگونه می‌توان آن را تشخیص داد تا به سراغ درمان آن رفت؟

زمانی که پزشک با معاینه شما متوجه شود، نقطه‌هایی از بدن که فیبرومیالژیا آن‌ها را درگیر می‌کند و شما در 4 الی 5 قسمت از آن‌ها احساس درد کنید، فرض را بر این خواهد گرفت که شما دچار بیماری فیبرومیالژیا شده‌اید و برای شما دوره درمان را مشخص خواهد کرد. آب درمانی برای بیماری فیبرومیالژیا بهترین پاسخ است، زیرا نه تهاجمی است و نه باعث می‌شود تا شما از روند روزمره خود خارج شوید. یعنی با این روش، شما بیماری خود را درمان خواهید کرد و همزمان بدون هیچ‌گونه نگرانی و مشکلی به زندگی خود خواهید رسید. برای این بیماری انواع آب درمانی فیبرومیالژیا پیشنهاد می‌شوند که با توجه به نظر پزشک، شما در دوره درمانی خود از آن‌ها استفاده خواهید کرد.

شاید بخواهید بدانید که دقیقا آب درمانی فیبرومیالژیا چیست؟ همان‌طور که از نامش پیداست، یعنی شما با استفاده از آب، بیماری‌های خود را درمان خواهید کرد؛ اما با توجه به نوع بیماری، نحوه انجام آن نیز متفاوت است. این روش، چندین نوع دارد که شامل آب یخ درمانی، آب گرم درمانی و آب قلیایی درمانی است. هر سه نوع، در چندین روش صورت می‌گیرند که باعث می‌شود شما برای درمان بیماری خود هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشید.

روش ‌های آب درمانی فیبرومیالژیا در کلینیک ارتوپدی پزشک اول

در کلینیک ارتوپدی پزشک اول، ما چندین روش نوین آب درمانی فیبرومیالژیا را فراهم کرده‌ایم که با توجه به نظر پزشک متخصص، دوره درمانی مناسب برای بیمار انتخاب خواهد شد. آب درمانی فیبرومیالژیا در کلینیک پزشک اول با روش‌های  آب گرم و آب قلیایی درمان می‌شود که در ادامه به صورت کامل روش ‌های آب درمانی فیبرومیالژیا را مطالعه خواهید کرد.

آب گرم

اولین روش درمانی با آب گرم است که در کلینیک پزشک اول به بیماران دارای فیبرومیالژیا توصیه خواهد شد. در این روش با استفاده از حمام آب گرم، ماهیچه‌ها ریلکس خواهند شد و آب گرم به بافت‌های دارای درد نفوذ خواهد کرد که باعث کاهش درد و تسکین درد می‌شود. یکی از نکات مهمی که راجع به این روش وجود دارد، این است که باید مدت زمان آن و تعداد آن در طول روز یا هفته کنترل شده باشد تا نتایج آن ثمر بخش باشند. تعداد جلسات این نوع روش درمان و مدت آن بسیار مهم است، زیرا اگر تعداد آن بیش از حد باشد، باعث می‌شود تا ماهیچه‌ها در طول زمان بیشتر درد بگیرند و اگر کمتر از حد معمول باشد، باعث هیچ‌گونه تغییری نخواهد شد. پس مهم است که این روش با آب گرم زیر نظر متخصص انجام شود تا نتیجه دلخواه به عمل آید.

آب درمانی Fibromyalgia

شنا با آب گرم

شناور بودن در آب گرم باعث می‌شود تا تمامی ماهیچه‌های شما هیچ‌گونه فشاری را تحمل نکنند و در مدت زمان مناسبی که متخصص آب درمانی برای شما تعیین می‌کند، ماهیچه‌های شما فشار و درد خود را کاهش می‌دهند و احساس بهتری به بیمار دست خواهد داد. مهم است که حتما این شناور بودن در آب گرم کنترل شود و تعداد آن تحت نظر پزشک باشد.

ماساژ با آب گرم

یکی از بهترین حرکات آب درمانی برای فیبرومیالژیا، ماساژ با آب گرم است. در این روش بیمار در جکوزی‌های دارای فشار قوی آب گرم قرار می‌گیرد که با ماساژ مناسب باعث کاهش درد و تسکین درد می‌شود. همچنین بافت آسیب دیده توسط فیبرومیالژیا نیز در این روش با تعداد جلسات مناسب بهبود پیدا می‌کند و در مدت زمان مناسب که دوره درمانی به پایان رسد، بیمار دیگر هیچ‌گونه درد مزمنی را احساس نخواهد کرد.

آب قلیایی

آب قلیایی باعث می‌شود تا اسید‌های ایجاد کننده درد در مفاصل و ماهیچه‌ها از بین روند و تا حدودی درد بیمار کاهش پیدا کند. البته این روش به ندرت توصیه می‌شود، زیرا کارایی دیگر روش‌های آب درمانی فیبرومیالژیا موثر‌تر هستند.

مزایای آب درمانی فیبرومیالژیا

از مزایای آب درمانی فیبرومیالژیا هرچقدر که بگوییم کم گویی کرده‌ایم، زیرا آب درمانی فواید بسیار زیادی برای بدن دارد که نه تنها روی درمان فیبرومیالژیا تاثیر دارند، بلکه باعث ایجاد روحیه بهتر نیز می‌شوند. به طور کلی فواید آب درمانی سندرم درد اسکلتی- عضلانی شامل موارد زیر می‌شود.

برداشته شدن فشار از روی مفاصل

یکی از مواردی که در بیماری فیبرومیالژیا بیماران را اذیت می‌کند، درد مفاصل است. در آب درمانی فیبرومیالژیا یکی از روش‌هایی که استفاده می‌شود، شنا در آب گرم است که باعث می‌شود بدن غوطه ور باشد و هیچ‌گونه فشاری روی مفاصل برای مدت زمان مشخصی نباشد. پس از پایان دوره درمان و انجام دادن تمامی جلسات آب درمانی، درد مفاصل درمان می‌شود و همچنین دیگر فشاری روی آن‌ها احساس نخواهد شد.

کاهش درد ماهیچه‌ها

ریلکس شدن ماهیچه‌ها نیز از دیگر فواید این روش درمان است که در دوره درمانی کلینیک ارتوپدی پزشک اول قرار گرفته است.

از بین رفتن التهاب و تورم

ورم کردن اعضا یکی از نشانه های فیبرومیالژیا است که با آب درمانی به صورت کامل برطر خواهد شد.

ایجاد فضای ذهنی آرامش بخش

فواید آب درمانی فیبرومیالژیا تنها در موارد جسمی خلاصه نمی‌شوند، بلکه به عنوان آخرین مزیت گفته شده در این صفحه، به سراغ آرامش ذهن می‌رویم. آب درمانی باعث کاهش استرس می‌شود و ذهن شما را آرام می‌کند تا درد زیادی را احساس نکنید و به کل آن را فراموش کنید و برای چندین ساعت در یک فضای فکری آرام قرار بگیرید.

عوارض و خطرات آب درمانی فیبرومیالژیا

عوامل منفی آب درمانی فیبرومیالژیا تنها شامل افراد دارای دیابت می‌شود و برای دیگر گروه‌ها هیچ‌گونه خطری به دنبال ندارد. خطرات آب درمانی فیبرومیالژیا تنها شامل کسانی می‌شود که مشکلات عفونت ادراری دارند. دیگر موارد باعث ایجاد خطر برای بیماران نخواهد شد و به همین دلیل است که این روش یک شیوه درمانی بسیار مناسب برای درمان بیماری فیبرومیالژیا به شمار می‌رود.

روش های آب درمانی فیبرومیالژیا

مدت زمان آب درمانی فیبرومیالژیا در کلینیک ارتوپدی پزشک اول

برای اطلاع از مدت زمان آب درمانی فیبرومیالژیا، باید ابتدا توسط پزشک متخصص در کلینیک پزشک اول معاینه شوید؛ زیرا تعداد جلسات و مدت زمان درمان شما کاملا وابسته به درصد پیشرفت فیبرومیالژیا در بدن شما است. زیرا هیدروتراپی فیبرومیالژیا وابسته به این است که چند نقطه از بدن شما درد مزمن احساس می‌کند و اینکه درصد دردی که بیمار تحمل می‌کند چقدر است. زیرا چندین روش درمانی با آب وجود دارد که با توجه به توصیه پزشک متخصص برای بیمار در نظر گرفته می‌شوند. پس بهترین راه، برقراری یک تماس تلفنی با کلینیک پزشک اول است تا مشاوره‌های لازم داده شود و در صورت نیاز توسط پزشک معاینه صورت گیرد تا مدت زمان دوره درمانی مشخص شود.

هزینه آب درمانی فیبرومیالژیا در کلینیک ارتوپدی پزشک اول

هزینه آب درمانی فیبرومیالژیا کاملا وابسته به تعداد جلسات آب درمانی و همچنین نوع آب درمانی فیبرومیالژیا است. اشاره کردیم که تعداد جلسات کاملا متغیر هستند و همچنین شیوه آب درمانی‌ Fibromyalgia  برای هر فرد با توجه به نوع فیبرومیالژیایی که به آن مبتلا است متفاوت خواهد بود؛ پس نمی‌توان به صورت دقیق هزینه دوره درمانی را مشخص کرد. حتما با کلینیک ارتوپدی پزشک اول تماس برقرار کنید تا اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید و برای درمان این بیماری با این روش درمانی مفید، اقدام کنید.

همچنین بخوانید
ارائه خدمات آب یخ درمانی در کلینیک پزشک اول | انواع روش ها و تکنیک های یخ درمانی | تاثیر آب یخ درمانی در توانبخشی | برای دریافت مشاوره و نوبت با ما تماس بگیرید.
آب درمانی ترک اعتیاد با انواع متدهای مدرن روشی راحت، بدون درد و عوارض برای درمان انواع اعتیاد. برای مشاوره و تعیین نوبت با کلینیک پزشک اول تماس بگیرید.
آب درمانی زانو برای درمان ساییدگی و انواع بیماری های زانو نیاز به مشاوره متخصص ارتوپد دارد. برای مشاوره و تعیین نوبت با کلینیک ارتوپدی پزشک اول تماس بگیرید.
برای انجام آب درمانی دیسک با فیزوتراپیست مشورت کنید. کلینیک ارتوپدی پزشک اول خدمات هیدروتراپی دیسک کمر را ارائه می دهد. برای مشاوره و تعیین نوبت تماس بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: